Rozhodnutí padlo, důvody jsme si jasně definovali, feasibility prověřovali. Co to ale přinese v praxi, jsme nikdo vlastně na 100 % netušili.
Rebranding obecně je velká výzva – jak pro vedení firmy, zejména její majitele, tak pro interní tým. Motivovat lidi, kteří milují současnou značku, aby přijali změnu, odložili své obavy a začali vnímat přínosy rebrandingu, je běh na dlouhou trať.
Využili jsme náš půlroční kick off – oslavili rekordní výsledky a s nadšením představili dlouho utajovaný plán změny. Reakce? Místy nadšená, místy melancholická, místy rozpačitá. Obavy z novinek zasáhly nejen marketingový tým, ale také sales a recruitment tým. Neztratíme svou dlouho budovanou reputaci? Jak náročné bude budovat značku zase od nuly? Jak bude vypadat naše komunikace pod novou umbrellou? Ukázalo se ale, že náš tým společně zvládne všechno, i poprat se s obavami.
A tak začala naše cesta – klasický marketér by sepsal check list:
– Název značky – máme
– Název firmy – máme
– Doména… Trošku oříšek, ale i s tím si managing director poradil
Dobrá otázka… Značka TITANS freelancers se těší velké popularitě na Slovensku již 10 let. Nikdo nemusí vysvětlovat její původ, misi, vizi… Síla firmy je zde hluboce zakořeněná…
V Čechách jsme však narazili. TITANS? Proč? Jak je mytologie propojena se světem IT? Kde se protínají hodnoty firem? A jak se to projeví na našem přístupu k zákazníkům? Úkol číslo jedna byl jasný. Dát positioning na papír. A dnes musíme uznat, že to byl nejlepší možný postup – právě díky nekonečným diskusím dnes s jistotou víme, proč za značkou TITANS stojíme a bojujeme pod jejím štítem – jsou to právě hodnoty Titánů, kteří se vyznačují SILOU, ODVAHOU a VYTRVALOSTÍ! Chceme přivádět skvělé experty k našim klientům a poskytovat atraktivní projekty našim kontraktorům. Benefit? Nedostali jsme positioning ve 200stránkovém dokumentu od holdingu, sami jsme měli možnost navnímat ho a přesvědčit se, že je skutečně v souladu s našimi hodnotami.
Černá skříňka brand managerů, designerů. Máte? A smíme ji vidět? Na první otázku je odpověď pozitivní. U té druhé – upřímně odpovídáme: je ve stadiu rozpracovanosti. Ptáte se proč? Tak jako značka samotná, i náš marketing se vyvíjel živelně, občas střemhlav, ale s o to větším nadšením.
Příběh Titánů se začal psát před deseti lety, ale v poslední době značka začala získávat novou vizuální podobu. Popularita marvellovských příběhů nás inspirovala k osvojení si příběhu Titánů přes komiks. Netvrdíme, že jsme v tomto unikátní. Ale víme, že v našem oboru jako jedni z mála žijeme svůj příběh jako komiksoví hrdinové. Vrháme se do bojů s byrokracií, všedností a rutinou. Naší práci dáváme novou vizuální podobu, kterou budete i vy vnímat čím dál častěji.
Není úplně dokonalá, ale je naše – taková, jací jsme i my. Baví nás a věříme, že bude bavit i vás. Čeká nás ještě dlouhá cesta dopilovat náš příběh rebrandingu do všech detailů. O komunikačním mixu a webu nemluvě (ale to je na samostatný příspěvek:-).
Dnes však hrdě hlásíme do světa: Jsme TITANS! Přidejte se k nám.
Titánů, kteří se
k nám přidali
Klientů, kterým
jsme pomohli
Úspěšně dodaných
man-days